Za dobar radio (ne) postoji loša reklama
Za dobar radio (ne) postoji loša reklama….Potpuno je legitimno potpitanje/kritika koju će postaviti i oglašivači (agencije) i vlasnici radio stanica: “Šta lupaš, pa Srbija (ili Crna Gora/Bosna/Makedonija/Kosovo) je tako malo tržište, da svi sve slušaju.”.
Međutim, da sam malo ili srednje preduzeće, koje ima veoma ograničen budžet za oglašavanje (a verujte, iz iskustva znam, takvih je mnogo), i te kako bih vodio računa o stvarima koje ću pomenuti u narednih nekoliko redova.
Isto tako, da sam vlasnik radio stanice, vrlo pažljivo bih vodio računa ko sme da se oglasi kod mene.
Koja je radio stanica najbolja za Vašu reklamu?
Kome je namenjen Vaš proizvod ili usluga? To sigurno znate. E, verovali Vi ili ne, čak i na ovako malom tržištu, radio stanice se demografski razlikuju. Nekada nisu neophodne ni agencije i istraživanja (a uvek je bolje imati to), da biste znali koja populacija sluša koju radio stanicu.
Dovoljno je da slušate radio stanice, i da minimalno analizirate njihovu muzičku ponudu, pa da imate neku sliku u glavi kome se obraćaju. Tako, na primer, stanica koja u svom muzičkom katalogu ima Elvisa Prislija, Kvin, Elton Džona, Bitlse sigurno nemaju slušaoce ispod 35-40 godina.
Interesantan podatak je, da se izvođači poput Adel, Bruno Marsa, Kejti Peri, Džastina Timberlejka, Marun fajv, jako dobro kotiraju i kod starih i kod mladih.
Međutim, ako muzički katalog radio stanice ima mnogo više muzike novijeg datuma, a izvođači su Džastin Biber, Avići, Dejvid Geta, Van Dajrekšn, Tejlor Svift, Sigala,…daleko je verovatnije da tu stanicu sluša mlađa populacija.
Isto tako, postoji mogućnost još preciznije saznati koji pol preferira koju muziku i sl.
Radio stanice se trude da se obrate celokupnoj slušalačkoj populaciji, a to je, na žalost, za sada, nemoguće. Zato je, recimo, apsolutni promašaj plasiranje reklame preparata za potenciju na radio stanici koju slušaju mladi (ne, neće kupiti roditeljima to za poklon), kao što je promašaj reklamiranje kondoma na Radio Beogradu 1.
Šta je cilj Vaše reklame?
Ciljevi su različiti. Najčešće čujem reklame koje nemaju jasan cilj i jasno definisanu poruku. A o tome sam pisao u otvorenom pismu oglašivačima. Postoje određene situacije u kojim je potrebno doći do što većeg broja ljudi. Retke su, ali postoje.
U takvim slučajevima, reklamu, naravno da treba plasirati na najslušanijoj radio stanici. Zato je nekada jeftinije plasirati reklamu na najslušanijoj nacionalnoj radio stanici, nego na svim lokalnim stanicama.
Češće su situacije kada sa istim budžetom možete da zakupite oglasni prostor na nekoliko lokalnih. Ovde je skoro pa nemoguće pisati uopšteno, ali svakako treba dobro razmišljati i isplanirati sve pre zakupljivanja medijskog prostora. To planiranje nikako ne smete preskočiti. Efekat kampanje može zavisiti od toga.
Kada Vaša ciljna grupa sluša radio?
Za dobar radio česte su situacije kada dobijete ponudu sa bezbroj emitovanja, ali, na žalost, Vaša ciljna grupa u tim, udarnim (ponuđenim) terminima ne sluša radio. Kao što odlično poznajete svoj proizvod/uslugu koju oglašavate, isto tako treba da poznajete i ciljnu grupu. Onda ćete imati odgovor i na pitanje ovog mini-odeljka. Ne treba zapostaviti ni večernje i noćne termine. Na njih 90% radio stanica ne obraća pažnju, a da li se tada sluša radio? O, da. I te kako se sluša. Samo, ko ga sluša tada?
Kako da Vaša reklama zvuči drugačije i bude zapažena?
Malo pre sam pomenuo da postoje situacije kada treba “pokriti” što veći broj slušalaca. Budite hrabri, ali ne i hazarderi. Hrabrost se često isplati. Probajte da iskoristite moć radija. Radio su emocije. Radio sluša samo jedna osoba. I još jedna. I još jedna…ali, uvek jedna. Svako ima svoj lični doživljaj onoga što čuje.
Zato je jedna osoba slušalac. Vaš potencijalni kupac. Zato mu se obratite onako kako treba. Pretpostavimo da želite da oglašavate auto perionicu. Profesoru fakulteta sigurno nećete izazvati pozitivne emocije ako mu se obratite sa “E, brate, kada si poslednji put oprao kola?” uz neki tehno instrumental. Ali, i taj profesor ima auto koji treba da opere.
Dakle, on je svakako ciljna grupa. Kako ćete se njemu obratiti? Pa, razmislite šta je njemu bitno, i “gađajte ga tu”. Direktno u čelo. Auto koji je za pranje imaju i mlađi muškarci…možda bi njih privukla prva perionica u gradu u kojoj automobile peru devojke u toplesu. Ok, to bi privuklo i profesora univerziteta. Eto vam biznis ideja. Šalu na stranu, mladi žive brže, njih bi svakako privukla poruka da je perionica najjeftinija/najbrža.
Ponavljam, ovo su opšte stvari, svaka situacija je priča za sebe. Kao što sam napisao, budite hrabri i dozvolite kreativnim ljudima eksperimente. Isplatiće se. U okviru jedne kampanje, uradite 2-3 reklame. Ili 5-6. Radijske reklame su jeftine. Za jednu televizijsku, možete dobiti i preko 10 radijskih. Ovde mislim na izradu, ne na cene emitovanja. Tu su još veće razlike.
Izvor:(.urosbogdanovic.rs)
Zato javite se nama :
COOL RADIO OPOVO 107,70MHZ FM
RADIO COOL 107,70MHZ FM
M&DJ COOL D.O.O
STUDIO 1, OPOVO RIBARSKA 2,
STUDIO 2 BORCA, ZRENJANINSKI PUT 112E, TEL: 062/89-16-111
11211 BORCA
MARKETING TELEFON:
062/89-16-111, 063/22-49-66